Design Brief

Mit ønske med denne portfolie var at holde den enkel og simpel (simplicity).
At ikke bruge unødvendige billeder eller informationer som kunne forvirre, eller gøre hjemmesiden tung.
Den skal være let og tilgængelig. Derfor er jeg også gået efter en ensartethed!
Jeg har brugt det samme layout på alle html sider, med de samme links, de samme steder.
Placering, form, skrifttyper, og dekoration er ens.
Siden er både brugbar og fleksibel, uanset hvor du er på siden, så er det tydeligt hvor du står,
og alle links er tilgængelige for at komme videre eller gå tilbage. På den måde er der stor genkendelighed.
Æstetik, ungt og trygt. Ungt og trygt er måske lidt modsætninger, og valgte derfor at bruge farverne orange og grå.
Orange er legende og frisk mens den grå viser lidt mere modenhed, og dermed også tryghed.
Jeg elsker Sort/hvid billeder, og syntes forsiden er indbydende. OG æstetisk. Billedet af den lange trashede men stadig smukke gang, fortæller om at det er en start, den udviser en form for æstetik og samt legesyge.
Portfolien fortæller om mig, i design og valget af farver. Jeg falder for leg og elsker den orangerøde farve henover noget der er farveløst.
Det giver energi og lysten til mere.

Brugertest

Jeg har brugt en kortsorteringstest. 6 fremmede og 3 fra min familie. Udkastet var nogenlunde ens.
Det var svært for 2 ud af 9 at finde alle semestrenes rette plads – om det var under læring, skole, portfolio eller om mig. De ønskede alle at OM MIG kom til sidst sammen med KONTAKT, og at portfolio var efter forsiden.
Sådan så det så sådan her ud: FORSIDE-PORTFOLIO-SKOLE-LÆRING-OM MIG-KONTAKT Der var uenighed om hvorvidt skole kom før eller efter portfolio. Det lærte jeg selvfølgelig en del af, da jeg har stillet det modsat op. Jeg har dog valgt at beholde opsætningen af min menu, da jeg vil at ”de besøgende” skal læse om mig, inden de ser på mit skoleophold.

Mockups

Jeg startede med at tænke på farver, 4 stærke neon farver. Men da jeg begyndte at tegne dem, syntes jeg ikke at siden sendte det valgte budskab. Jeg valgte derfor 1 farve kun, og det blev en rød/orange farve. Den valgte farve skulle gå igen på alle siderne, men variere i styrke.

mockup 1
mockup 2

Min første index side, havde menu feltet i venstre side. Det prøvede jeg fordi, jeg ønskede at at se så meget af baggrundsbilledet som muligt. Men efter et stykke tid, faldt det mere på plads, at baggrundsbilledet ikke skal være det min index handler om.

mockup 3

Målgruppe

Min målgruppe er unge mennesker mellem 20-40 år. De ønsker det simpelt, enkelt, men stadig en farve eller to der kan skabe liv. De kan arbejde i fashionindustrien, laver blogge osv. De går typisk en del ud om aftenen på enten vinbar eller nattelivet inde i Kbh K, og går ofte på cafe. Deres hjemmesider skal være præget af dem selv, med levende smukke billeder.